L’Ajuntament de Barcelona permet que els seus empleats es jubilin dos anys abans mantenint el sou

L’ajuntament considera que la mesura permet una millor organització i facilita el rejoveniment de la plantilla.

consisL’Ajuntament de Barcelona permet que els seus empleats es jubilin fins a dos anys abans conservant el salari. Ho ha avançat el diari ‘ARA’ i ho han confirmat fonts municipals a l’agència ACN. Els empleats poden acumular fins a un any de dies personals no disfrutats, i l’ajuntament els premia amb el doble de dies que poden utilitzar al final de la seva vida laboral. A més, els bonifica amb un dia per cada any treballat i per cada quinquenni. L’ajuntament ha defensat la mesura al considerar que permet una «millor organització» i facilita el «rejoveniment» de la plantilla. Està en vigor des de finals del 2021.

D’acord amb el consistori, aquesta fórmula es diu ‘cessament progressiu’ i és una nova figura que recull l’últim Acord de Condicions Laborals 2021-2024, que va entrar en vigor el 24 de desembre del 2021.

Han indicat que tant el conveni com la mesura han sigut ratificats pels sindicats CCOO i UGT i aprovats en el ple del Consell Municipal. En aquesta línia, han assegurat que aquesta millora és una gran reivindicació sindical a què l’ajuntament ha donat resposta.

El Periódico