El ple de l'Ajuntament de Barcelona aprova suspendre el plus d'antiguitat als funcionaris, Bombers i agents de la GUB

L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat suspendre el plus d'antiguitat que perceben els funcionaris, Bombers de la ciutat i agents de la Guàrdia Urbana. La mesura s'ha acordat en un ple extraordinari que s'ha celebrat aquest dilluns. El PSC, BComú, ERC i Vox hi han votat a favor i TriasxBarcelona i el PP s'han abstingut. La decisió arriba després que el passat mes de juliol la Sindicatura de Compres fes un informe que considerava que aquests incentius eren "retribucions ordinàries no subjectes a la norma". La sessió també ha servit per donar llum verda a una modificació del pagament dels triennis en funció de la categoria. Aquest punt afecta sobretot els alts càrrecs de la casa i ha tirat endavant amb el suport de tots els grups.

Aquest ple extraordinari arriba després de la sessió ordinària de passat mes de setembre en què l'oposició va tombar aquesta suspensió i va acusar l'executiu local de no haver-la negociat amb els treballadors. De fet, mentre se celebrava aquella sessió, els treballadors del consistori van fer una protesta a la plaça de Sant Jaume.

Ccma.cat