Formació no presencial
22 i 29 de maig, 12, 19 i 26 de juny i 3 de juliol.
SESSIÓ 1: Marc conceptual i legislació vigent
SESSIÓ 2: Estructura del Pla Igualtat i Comissió Negociadora dels Plans d’Igualtat
SESSIÓ 3: Diagnosi de gènere
SESSIÓ 4: Registre retributiu, auditoria retributiva i valoració de llocs de treball
SESSIÓ 5: Pla d’accions i aprovació, seguiment i registre del Pla
SESSIÓ 6: Prevenció de l’assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexuali identitat de gènere
La legislació vigent en matèria d’igualtat obliga a totes les organitzacions de més de 50 persones treballadores a disposar d’un Pla d’Igualtat, que compti amb les mesures adequades per a garantir la igualtat retributiva i d’oportunitats.
Les administracions públiques estan obligades a respectar la igualtat de tracte i d’oportunitats a l’àmbit laboral, i amb aquesta finalitat hauran d’adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol classe de discriminació laboral entre dones i homes. Per això, han d’elaborar i aplicar un Pla d’igualtat, independentment del nombre de persones treballadores de l’organització.
A més, en l’àmbit de l’administració pública, aquest darrer any s’ha impulsat una resolució que té per objectiu avançar en la igualtat entre dones i homes en l’àmbit de les administracions, també per servir d’exemple per a la resta d’organitzacions i la societat en general. Per això, d’ara endavant es crea un registre dedicat específicament a les publicacions dels Plans d’igualtat de les administracions i els seus protocols davant l’assetjament sexual i per raó de sexe.
Aquest curs té la voluntat de donar les eines necessàries a l’administració local, per conèixer els conceptes claus en matèria d’igualtat de gènere i dotar d’eines per elaborar les diagnosis de gènere, els registres retributius, les actuacions en matèria d’igualtat i la negociació i el seguiment i avaluació dels Plans d’Igualtat.