JORNADA Com ampliar les Plantilles de personal fix per a adaptar-les a les necessitats reals de la institució

Data
28/02/2025
Horari
9.00 a 14.30 hores (5 hores)
Lloc

UPF-BSM (Barcelona School of Management) Universitat Pompeu Fabra

Persona de contacte
Laura Gàlvez
Adreça
Balmes, 134
Població
Barcelona
Codi Postal
08008
Telèfon
93 310 44 04 ext. 104
Correu electrònic
l.galvez@fmc.cat
Organitza
Federació de Municipis de Catalunya (FMC)
Inscripció
Gratuït
Preu
Gratuït- Prèvia inscripció i el nombre de places és limitat.
Requisits d'accés
El termini d’inscripció finalitza el dia 21 de febrer de 2025. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial.
Descripció

Objectiu Amb aquesta Jornada es pretén aportar, a mode de proposta, una forma pràctica i legal de dur a terme el relleu generacional, de manera que es compleixin, si és el cas, els dos següents objectius:

• Que les places de les persones que es jubilen, es cobreixin en aquest mateix moment (o en un termini molt breu), amb la finalitat d’evitar, en la mesura del possible, la utilització de les diverses formes de interinatge.

• Que les persones que es jubilen transfereixin a les seves substitutes, en els casos en què es consideri oportú, els coneixements i l’experiència que posseeixen, solapant-se en el temps necessari la persona sortint i l’entrant.

 

1.- Contextualització: problemes, deficiències i mancances del sistema de gestió de personal, quant a la seva aplicació.

2.- Nocions prèvies sobre les Places, els Llocs de treball, la Plantilla i la RPT: la seva incidència en l’operatòria del relleu generacional.

3.- Aspectes destacables en la configuració dels Llocs de treball amb incidència en el relleu generacional.

4.- El Pla Pluriennal com a instrument de planificació de les necessitats de personal per a diversos anys.

5.- Proposta: com articular en la pràctica el relleu generacional, en el marc de les eines i instruments jurídics existents.

6.- Dos àmbits a considerar en el relleu generacional: l’aspecte quantitatiu i el qualitatiu.

 

Docent
Miguel García Rescalvo. Advocat. Ha estat cap de contractació i compres de l’Ajuntament d’Alcorcón (Madrid) (1980-85). Consultor a les administracions públiques des de 1985, cap de projectes de consultoria des de 1986, soci fundador i director de “Consultores de Gestión Pública, S.L.” des de 1997 fins al 2014 i soci director de “Defensa Pública Abogados, S.L” des de 2003. Com a consultor i assessor està especialitzat en temes jurídics-organitzatius i, en particular, en Contractació Administrativa, Funció Pública i Recursos Humans; ha realitzat treballs de consultoria en unes 100 institucions, assessorament jurídic en altres 100 institucions i ha impartit cursos de formació en 120 institucions aproximadament. És professor de l’INAP en la Diplomatura de Direcció Pública Local. Corresponsable de la Secció “Esquemes Pràctics” de la Revista “Contratación Administrativa Práctica” que edita La Ley i dirigeix José Antonio Moreno Molina.